top of page

Kokeilemalla ilmaiseksi saat koko sisältömme käyttöösi viikon ajaksi.

Saman aiheen kursseja

Tiedottaminen: Kuinka lähestyä medioita

Tiedottaminen ammattimaisesti
Musiikin markkinointi
Kommunikointi levy-yhtiöille
Kommunikointi musiikkimedioille

Tiedottaminen: Kuinka lähestyä medioita

Olet musiikin tekijä ja hallitset musiikin tekemisen, mutta miten varmistat, että yleisösi kuulee siitä? Miten saat toimittajat kiinnostumaan ja erotut muiden artistien joukosta?

Tällä kurssilla opit kaiken olennaisen musiikin tiedottamisesta. Kurssin vetäjänä toimii Mikko Meriläinen, entinen Soundin päätoimittaja, kokenut musiikkitoimittaja ja levy-yhtiöammattilainen, joka tuntee median ja musiikkialan toimintatavat läpikotaisin.

Pelkästään Spotifyyn julkaistaan joka päivä lähes 200 000 kappaletta, ja musiikkitoimittajien ja muiden alan "portinvartijoiden" sähköpostit tulvivat viestejä bändeiltä ja artisteilta. Kuinka erotut joukosta? Mitä asioita ja toimintatapoja toimittajat ja levy-yhtiöihmiset arvostavat?

Tämä kurssi sopii kaikille musiikintekijöille tai musiikin promoamisesta kiinnostuneille.

Tämä kurssi on päivittyvä.  Seuraava osa julkaistaan

Odotellessa, voit tutustua muihin kursseihimme!

Kurssin sisältö

Alkusanat ja perusasioita

1

Julkaisupäivä

Alkusanat ja perusasioita

1.

Alkusanat ja perusasioita

1

Osa 1: Intro

1

01:39

Julkaisupäivä

Tervetuloa "Tiedottaminen: Kuinka lähestyä medioita" -kurssin pariin! Tällä videolla Mikko Meriläinen kertoo itsestään sekä tämän kurssin sisällöstä.

Osa 1: Intro

1.

Osa 1: Intro

1

Osa 2: Miten tiedottaminen liittyy musiikkiin

1

02:35

Julkaisupäivä

Musiikin tekemisen ytimen ympärillä on paljon ulkomusiikillisia asioita, joihin kannattaa kiinnittää huomiota! Tällä oppitunnilla Mikko Meriläinen kertoo, miten tiedottamiseen kannattaisi musiikintekijänä suhtautua.

Osa 2: Miten tiedottaminen liittyy musiikkiin

1.

Osa 2: Miten tiedottaminen liittyy musiikkiin

1

Osa 3: Mitä tiedottaminen on

1

03:52

Julkaisupäivä

Mitä se tiedottaminen sitten oikeasti on? Seuraavaksi Mikko Meriläinen kertoo laajasti tiedottamisesta.

Osa 3: Mitä tiedottaminen on

1.

Osa 3: Mitä tiedottaminen on

1

Osa 4: Tiedotusreittien kartoittaminen

1

08:55

Julkaisupäivä

Mitä mahdollisia väyliä on olemassa oman musiikillisen viestin julkituomiseen? Nyt Mikko Meriläinen kertoo, mitä kaikkia tahoja voi lähestyä tiedotteella.

Osa 4: Tiedotusreittien kartoittaminen

1.

Osa 4: Tiedotusreittien kartoittaminen

1

Osa 5: Esimerkkitapaus: Soundi-lehti

1

07:21

Julkaisupäivä

Tällä oppitunnilla Mikko Meriläinen kertoo Soundi-lehdestä ja siitä, miten esim. Soundi-lehden kokonaisuus koostuu useasta eri palasesta.

Osa 5: Esimerkkitapaus: Soundi-lehti

1.

Osa 5: Esimerkkitapaus: Soundi-lehti

1

Osa 6: Levyarviot

1

04:40

Julkaisupäivä

Seuraavaksi puhutaan levyarvioista eli kritiikistä ja siitä, miten niiden vaikutus on muuttunut paljon vuosien varrella.

Osa 6: Levyarviot

1.

Osa 6: Levyarviot

1

Osa 7: Levyarviot - Tehtävä

1

01:07

Julkaisupäivä

Tällä oppitunnilla Mikko Meriläinen antaa hyvän kotitehtävän liittyen levyarvioihin!

Osa 7: Levyarviot - Tehtävä

1.

Osa 7: Levyarviot - Tehtävä

1

Miten lähestyä mediaa

1

Julkaisupäivä

Miten lähestyä mediaa

1.

Miten lähestyä mediaa

1

Osa 8: Miten lähestyä mediaa, Osa 1

1

03:26

Julkaisupäivä

Miten olisi hyvä lähestyä mediaa ja milloin sille olisi oikea aika? Nyt Mikko Meriläinen kertoo, mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon kun päätät lähestyä mediaa.

Osa 8: Miten lähestyä mediaa, Osa 1

1.

Osa 8: Miten lähestyä mediaa, Osa 1

1

Osa 9: Miten lähestyä mediaa, osa 2

1

04:01

Julkaisupäivä

Tällä oppitunnilla käydään läpi, millainen suunnitelma on hyvä olla sekä mitkä käytännölliset asiat täytyy olla kunnossa ennen kuin päätät lähestyä mediaa.

Osa 9: Miten lähestyä mediaa, osa 2

1.

Osa 9: Miten lähestyä mediaa, osa 2

1

Osa 10: Miten lähestyä mediaa, osa 3

1

04:14

Julkaisupäivä

Kun pohjatyöt on tehty kunnolla, on aika lähestyä mediaa! Tällä oppitunnilla Mikko Meriläinen kertoo, millä erilaisilla keinoilla kannattaa lähestyä mediaa

Osa 10: Miten lähestyä mediaa, osa 3

1.

Osa 10: Miten lähestyä mediaa, osa 3

1

Osa 11: Miten lähestyä mediaa, osa 4

1

03:21

Julkaisupäivä

Tällä oppitunnilla Mikko Meriläinen kertoo, miksi ajoitus on todella tärkeää median lähestymisessä!

Osa 11: Miten lähestyä mediaa, osa 4

1.

Osa 11: Miten lähestyä mediaa, osa 4

1

Osa 12: Miten erottua

1

04:35

Julkaisupäivä

Kun Spotifyyn ilmestyy päivässä järjetön määrä uutta musiikkia ja musikkitoimittajat saavat sata sähköpostia päivässä, miten sinä erotut joukosta? Nyt Mikko Meriläinen kertoo parhaat keinot.

Osa 12: Miten erottua

1.

Osa 12: Miten erottua

1

Osa 13: Ulkopuolisen tiedottajan käyttäminen

1

04:41

Julkaisupäivä

Kaikkea ei tarvitse tehdä aina itse! Seuraavaksi Mikko Meriläinen kertoo, kuinka tiedottamisen voi ulkoistaa ja onko se hyvä juttu.

Osa 13: Ulkopuolisen tiedottajan käyttäminen

1.

Osa 13: Ulkopuolisen tiedottajan käyttäminen

1

Osa 14: Jatkoseuranta ja yhteysrekisterit

1

04:13

Julkaisupäivä

Tällä oppitunnilla käydään läpi, mitä kannattaa muistaa tiedotteita lähettäessä ja lähettämisen jälkeen.

Osa 14: Jatkoseuranta ja yhteysrekisterit

1.

Osa 14: Jatkoseuranta ja yhteysrekisterit

1

Spotify ja sosiaalinen media

1

Julkaisupäivä

Spotify ja sosiaalinen media

1.

Spotify ja sosiaalinen media

1

Osa 15: Spotify ja some

1

02:44

Julkaisupäivä

Seuraavaksi puhutaan Suomen Spotifystä ja somesta, sekä niiden tehosta!

Osa 15: Spotify ja some

1.

Osa 15: Spotify ja some

1

Osa 16: Spotify ja some - Tehtävä

1

00:48

Julkaisupäivä

Lisää kotitehtäviä! Seuraavaksi sinun tehtäväsi on tutkia omien suosikkiartistiesi someja!

Osa 16: Spotify ja some - Tehtävä

1.

Osa 16: Spotify ja some - Tehtävä

1

Tiedotteen tekeminen

1

Julkaisupäivä

Tiedotteen tekeminen

1.

Tiedotteen tekeminen

1

Osa 17: Tiedotteen tekeminen: millainen on hyvä tiedote

1

04:04

Julkaisupäivä

Seuraavaksi käydään Mikko Meriläisen kanssa läpi ihan konkreettisesti, millainen on hyvä tiedote!

Osa 17: Tiedotteen tekeminen: millainen on hyvä tiedote

1.

Osa 17: Tiedotteen tekeminen: millainen on hyvä tiedote

1

Osa 18: Tiedotteen tekeminen, osa 1

1

06:24

Julkaisupäivä

Seuraavaksi aloitetaan kirjoittamaan tiedotetta! Tällä oppitunnilla Mikko Meriläinen kertoo, kuinka hänen mielestään toimiva tiedote kirjoitetaan.

Osa 18: Tiedotteen tekeminen, osa 1

1.

Osa 18: Tiedotteen tekeminen, osa 1

1

Osa 19: Tiedotteen tekeminen, osa 2

1

04:26

Julkaisupäivä

Tällä oppitunnilla jatketaan tiedotteen tekemistä. Tällä kertaa käydään läpi mm. visuaalisuuden tärkeyttä tiedotteessa.

Osa 19: Tiedotteen tekeminen, osa 2

1.

Osa 19: Tiedotteen tekeminen, osa 2

1

Haastatteluun valmistautuminen

1

Julkaisupäivä

Haastatteluun valmistautuminen

1.

Haastatteluun valmistautuminen

1

Osa 20: Haastatteluun valmistautuminen

1

07:06

Julkaisupäivä

Nyt Mikko Meriläinen kertoo, kuinka haastatteluihin kannattaa valmistua, jotta voit hyötyä niistä mahdollisimman paljon.

Osa 20: Haastatteluun valmistautuminen

1.

Osa 20: Haastatteluun valmistautuminen

1

Osa 21: Miten olla hyvä haastateltava, osa 1

1

05:37

Julkaisupäivä

Tällä oppitunnilla Mikko Meriläinen antaa hyviä neuvoja siihen, kuinka sinä voit olla hyvä haastateltava.

Osa 21: Miten olla hyvä haastateltava, osa 1

1.

Osa 21: Miten olla hyvä haastateltava, osa 1

1

Osa 22: Miten olla hyvä haastateltava, osa 2

1

04:50

Julkaisupäivä

Ylimielisyys ja huono asenne kannattaa jättää kotiin, jos aikoo olla hyvä haastateltava. Tällä videolla jatketaan siitä, kuinka sinä voit olla hyvä haastateltava.

Osa 22: Miten olla hyvä haastateltava, osa 2

1.

Osa 22: Miten olla hyvä haastateltava, osa 2

1

Outro

1

Julkaisupäivä

Outro

1.

Outro

1

Osa 23: Loppusanat

1

05:34

Julkaisupäivä

Kiitos, kun olit mukana kurssilla! Vielä tähän loppuun Mikko Meriläinen tekee yhteenvedon kurssin oleellisista asioista!

Osa 23: Loppusanat

1.

Osa 23: Loppusanat

1

Kurssin opettaja

Mikko Meriläinen

Mikko Meriläinen on entinen Soundin päätoimittaja, kokenut musiikkitoimittaja ja levy-yhtiöammattilainen, joka tuntee median ja musiikkialan toimintatavat läpikotaisin.

Add a Title

Add a Title

Saat rajattoman pääsyn kaikkeen sisältöömme ilman sitoumuksia

Slush top 20

INNOSUOMI-voittaja

bottom of page