FAQ on Internet-maailmassa yleinen lyhenne sanoista Frequently Asked Questions. Se on kokoelma kyseiseen sivustoon, palveluun tms. liittyviä yleisimpiä ja kysytyimpiä kysymyksiä vastauksineen. Hieman harvemmin käytetty suomenkielinen vastine on UKK (Usein Kysytyt Kysymykset).
Rockway.fi on Internetissä toimiva musiikinopetuspalvelu. Se on vaivaton vaihtoehto musiikinharrastajalle. Voit opiskella soittoa ja laulua suoraan tietokoneeltasi tai tabletin tai älypuhelimen ruudulta. Rockwayläisten käytettävissä on tuhansia oppitunteja, satoja kursseja ja satakunta opettajaa eri oppiaineissa. Uusia kursseja julkaistaan säännöllisesti.
Rekisteröitymällä Rockway.fi-palveluun saa uusi käyttäjämme viikon mittaisen maksuttoman kokeilujakson koko palveluumme. Kokeilujakson aikana voi palveluamme käyttää rajoituksetta. Kokeilun lunastaminen vaatii maksukortin tiedot, ja tilaus muuttuu kokeilun jälkeen automaattisesti maksulliseksi, mikäli sitä ei katkaista. Tilauksen voi katkaista koska tahansa kokeilujakson aloittamisen jälkeen.
Käyttääksesi Rockwayta tarvitset tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen, jossa on Internet-selain ja riittävän nopea Internet-yhteys. Opiskelemasi soitin on myös hyvä olla jossain lähettyvillä (kitara, basso, rummut, piano/koskettimet, ukulele...). Ennen kaikkea tarvitset halun oppia soittamaan.
Joidenkin sähköpostipalveluiden (erityisesti Gmail, Hotmail, Suomi24 ja Luukku.com) tiukat roskapostisuodattimet ovat välillä estäneet aktivointiviestien perilletulon uusille käyttäjillemme. Kannattaa siis tarkistaa, olisiko aktivointiviesti päätynyt roskapostikansioon.
Jos aktivointiviestiä ei kuulu, voit yrittää rekisteröitymistä uudelleen tai olla meihin yhteydessä sähköpostitse (tuki@rockway.fi) tai puhelimitse (tel. 045 7731 1111, arkisin klo 09 - 15).
Vanhaa salasanaasi emme saa selvitettyä, sillä se on järjestelmässämme salattu, mutta voit vaihtaa salasanasi uuteen painamalla sivustollamme Kirjaudu-nappulasta avautuvassa ikkunassa olevaa Unohtuiko salasana? -linkkiä ja seuraamalla sitten ohjeita. Jos salasanan vaihdossa tulee jotain pulmaa, laita meille viestiä (tuki@rockway.fi) tai soittaakin voi toimistoaikoina (tel. 045 7731 1111, arkisin 9:00-15:00).
Sähköposti: tuki@rockway.fi Puhelinnumero: 045-7731 1111 (arkisin 9:00-15:00) Postiosoite: Rockway Oy, Lemuntie 3-5, 00510 Helsinki
Kuten muissakin sähköisissä palveluissa, voi Rockway.fi-sivustollakin olla toimintahäiriöitä, mutta pyrimme tietysti parhaamme mukaan minimoimaan ongelmat. Käyttökatkoksen sattuessa voit lähettää meille sähköpostia asiasta (tuki@rockway.fi). Pyrimme korjaamaan tilanteen mahdollisimman nopeasti.
Palvelun toimimattomuus voi myös johtua käyttäjän oman laitteiston puutteista, välimuistin ongelmista tai vanhentuneista ohjelmistoista tai niiden osista:
Ohjeet välimuistin tyhjennykseen löydät täältä.
Internet-selaimesi saat tarvittaessa päivitettyä käyttämäsi selaimen (esim. Chrome, Firefox, Safari tai Internet Explorer) kotisivulta.
Helpoin, varmin ja turvallisin tapa katkaista Rockwayn jatkuva tilaus on tehdä se itse suoraan sivustomme oikeassa yläkulmassa olevan käyttäjätietosymbolin alta avautuvasta ”Laskutus”-linkistä. Tilauksen onnistuneesta katkaisusta lähetämme aina vahvistusviestin tilaajan laskutustiedoissa olevaan sähköpostiosoitteeseen. Tilauksiin ja laskutukseen liittyvissä asioissa voit myös tarvittaessa lähettää sähköpostia osoitteeseen laskutus@rockway.fi.