top of page

Kokeilemalla ilmaiseksi saat koko sisältömme käyttöösi viikon ajaksi. Kokeilu päättyy automaattisesti, etkä sitoudu mihinkään.

DIATONINEN KVINTTIKIERTO BASSOLINJAN VARIAATIOILLA

TEKNIIKAN JA HARMONIAN AARREARKKU

Edellisissä harjoituksissa opittu diatoninen kvinttikierto mennään läpi vaihtoehtoisilla vasemman käden bassolinjoilla.

Video-oppitunti

Oppitunti kuuluu kurssiin

Urkupiste

1

Urkupiste

Urkupiste

NULL

Urkupiste

Urkupiste

NULL

Urkupiste

1

Urkupiste

1

Urkupiste

Urkupiste

Tutustutaan urkupisteeseen teoriassa ja käytännössä.

06:39

Urkupiste

Urkupiste

Tutustutaan urkupisteeseen teoriassa ja käytännössä.

06:39

Urkupiste

1

Urkupisteen soveltamista, osa 1

1

Urkupisteen soveltamista, osa 1

Urkupisteen soveltamista, osa 1

Tarkastellaan muutamia yleisiä käytännön sovelluksia urkupisteen käyttöön.

06:26

Urkupisteen soveltamista, osa 1

Urkupisteen soveltamista, osa 1

Tarkastellaan muutamia yleisiä käytännön sovelluksia urkupisteen käyttöön.

06:26

Urkupisteen soveltamista, osa 1

1

Urkupisteen soveltamista, osa 2

1

Urkupisteen soveltamista, osa 2

Urkupisteen soveltamista, osa 2

Tarkastellaan muutamia käytännön sovelluksia urkupisteen käyttöön tutun Misty- jazz-standardin kautta.

06:06

Urkupisteen soveltamista, osa 2

Urkupisteen soveltamista, osa 2

Tarkastellaan muutamia käytännön sovelluksia urkupisteen käyttöön tutun Misty- jazz-standardin kautta.

06:06

Urkupisteen soveltamista, osa 2

1

Lisämausteita säestykseen

2

Lisämausteita säestykseen

Lisämausteita säestykseen

NULL

Lisämausteita säestykseen

Lisämausteita säestykseen

NULL

Lisämausteita säestykseen

2

Ideoita fillailuun

1

Ideoita fillailuun

Ideoita fillailuun

Musiikillisiin aukkopaikkoihin voidaan inspiraation iskiessä soittaa pientä täytettä.

10:54

Ideoita fillailuun

Ideoita fillailuun

Musiikillisiin aukkopaikkoihin voidaan inspiraation iskiessä soittaa pientä täytettä.

10:54

Ideoita fillailuun

1

Ideoita kappaleen lopettamiseen

1

Ideoita kappaleen lopettamiseen

Ideoita kappaleen lopettamiseen

Kappaleen lopetuksessa voidaan hyödyntää esimerkiksi urkupistettä ja murrettuja sointuja.

05:09

Ideoita kappaleen lopettamiseen

Ideoita kappaleen lopettamiseen

Kappaleen lopetuksessa voidaan hyödyntää esimerkiksi urkupistettä ja murrettuja sointuja.

05:09

Ideoita kappaleen lopettamiseen

1

Ideoita kappaleen lopettamiseen, osa 2

1

Ideoita kappaleen lopettamiseen, osa 2

Ideoita kappaleen lopettamiseen, osa 2

Kappaleen lopetuksessa voidaan myös hyödyntää sopivia sointuvaihdoksia.

08:19

Ideoita kappaleen lopettamiseen, osa 2

Ideoita kappaleen lopettamiseen, osa 2

Kappaleen lopetuksessa voidaan myös hyödyntää sopivia sointuvaihdoksia.

08:19

Ideoita kappaleen lopettamiseen, osa 2

1

Reharmonisointia käytännössä

3

Reharmonisointia käytännössä

Reharmonisointia käytännössä

NULL

Reharmonisointia käytännössä

Reharmonisointia käytännössä

NULL

Reharmonisointia käytännössä

3

Reharmonisointi, johdanto

1

Reharmonisointi, johdanto

Reharmonisointi, johdanto

Reharmonisointi tarkoittaa uudelleensoinnuttamista, kuten sana jo antaakin ymmärtää. Aloitellaan aiheeseen tutustumista pienten esimerkkien kautta.

07:26

Reharmonisointi, johdanto

Reharmonisointi, johdanto

Reharmonisointi tarkoittaa uudelleensoinnuttamista, kuten sana jo antaakin ymmärtää. Aloitellaan aiheeseen tutustumista pienten esimerkkien kautta.

07:26

Reharmonisointi, johdanto

1

Reharmonisointia käytännössä, osa 1

1

Reharmonisointia käytännössä, osa 1

Reharmonisointia käytännössä, osa 1

Harjoitellaan reharmonisointia eli uudelleensoinnutusta käytännössä pienen esimerkkikappaleen kautta.

06:22

Reharmonisointia käytännössä, osa 1

Reharmonisointia käytännössä, osa 1

Harjoitellaan reharmonisointia eli uudelleensoinnutusta käytännössä pienen esimerkkikappaleen kautta.

06:22

Reharmonisointia käytännössä, osa 1

1

Reharmonisointia käytännössä, osa 2

1

Reharmonisointia käytännössä, osa 2

Reharmonisointia käytännössä, osa 2

Harjoitellaan reharmonisointia eli uudelleensoinnutusta käytännössä pienen esimerkkikappaleen kautta. Nyt käytetään laskevaa bassolinjaa.

07:28

Reharmonisointia käytännössä, osa 2

Reharmonisointia käytännössä, osa 2

Harjoitellaan reharmonisointia eli uudelleensoinnutusta käytännössä pienen esimerkkikappaleen kautta. Nyt käytetään laskevaa bassolinjaa.

07:28

Reharmonisointia käytännössä, osa 2

1

Reharmonisointia käytännössä, osa 3

1

Reharmonisointia käytännössä, osa 3

Reharmonisointia käytännössä, osa 3

Harjoitellaan reharmonisointia eli uudelleensoinnutusta käytännössä pienen esimerkkikappaleen kautta. Tarkastellaan vielä muutamaa uutta vaihtoehtoa.

07:46

Reharmonisointia käytännössä, osa 3

Reharmonisointia käytännössä, osa 3

Harjoitellaan reharmonisointia eli uudelleensoinnutusta käytännössä pienen esimerkkikappaleen kautta. Tarkastellaan vielä muutamaa uutta vaihtoehtoa.

07:46

Reharmonisointia käytännössä, osa 3

1

Esimerkkikappaleen reharmonisointia

1

Esimerkkikappaleen reharmonisointia

Esimerkkikappaleen reharmonisointia

Harjoitellaan reharmonisointia eli uudelleensoinnutusta käytännössä tutun lastenlaulun kautta.

16:29

Esimerkkikappaleen reharmonisointia

Esimerkkikappaleen reharmonisointia

Harjoitellaan reharmonisointia eli uudelleensoinnutusta käytännössä tutun lastenlaulun kautta.

16:29

Esimerkkikappaleen reharmonisointia

1

Symmetrisiä asteikkoja

4

Symmetrisiä asteikkoja

Symmetrisiä asteikkoja

NULL

Symmetrisiä asteikkoja

Symmetrisiä asteikkoja

NULL

Symmetrisiä asteikkoja

4

Dimiasteikko

1

Dimiasteikko

Dimiasteikko

Dimiasteikolla saadaan jännittäviä uusia sävyjä improvisointiin.

08:31

Dimiasteikko

Dimiasteikko

Dimiasteikolla saadaan jännittäviä uusia sävyjä improvisointiin.

08:31

Dimiasteikko

1

Dominanttidimiasteikko

1

Dominanttidimiasteikko

Dominanttidimiasteikko

Dominanttidimiasteikko on usein käytetty oktatoninen asteikko.

07:52

Dominanttidimiasteikko

Dominanttidimiasteikko

Dominanttidimiasteikko on usein käytetty oktatoninen asteikko.

07:52

Dominanttidimiasteikko

1

Dimiasteikon soveltamista

1

Dimiasteikon soveltamista

Dimiasteikon soveltamista

Sovelletaan edellä opittua dimiasteikkoa sointujen maailmaan.

09:07

Dimiasteikon soveltamista

Dimiasteikon soveltamista

Sovelletaan edellä opittua dimiasteikkoa sointujen maailmaan.

09:07

Dimiasteikon soveltamista

1

Dominanttidimiasteikon soveltamista

1

Dominanttidimiasteikon soveltamista

Dominanttidimiasteikon soveltamista

Sovelletaan edellä opittua dominanttidimiasteikkoa sointujen maailmaan.

05:42

Dominanttidimiasteikon soveltamista

Dominanttidimiasteikon soveltamista

Sovelletaan edellä opittua dominanttidimiasteikkoa sointujen maailmaan.

05:42

Dominanttidimiasteikon soveltamista

1

Dominanttidimiasteikon soveltamista, osa 2

1

Dominanttidimiasteikon soveltamista, osa 2

Dominanttidimiasteikon soveltamista, osa 2

Sovelletaan edellä opittua dominanttidimiasteikkoa sointujen maailmaan. Osa 2.

07:34

Dominanttidimiasteikon soveltamista, osa 2

Dominanttidimiasteikon soveltamista, osa 2

Sovelletaan edellä opittua dominanttidimiasteikkoa sointujen maailmaan. Osa 2.

07:34

Dominanttidimiasteikon soveltamista, osa 2

1

Sointuhajotuksia

5

Sointuhajotuksia

Sointuhajotuksia

NULL

Sointuhajotuksia

Sointuhajotuksia

NULL

Sointuhajotuksia

5

Sointuhajotuksien maailmaan

1

Sointuhajotuksien maailmaan

Sointuhajotuksien maailmaan

Uusia ajatuksia sointujen soittoon

04:19

Sointuhajotuksien maailmaan

Sointuhajotuksien maailmaan

Uusia ajatuksia sointujen soittoon

04:19

Sointuhajotuksien maailmaan

1

Säestystreeniä sointuhajotuksilla

1

Säestystreeniä sointuhajotuksilla

Säestystreeniä sointuhajotuksilla

Balladin tunnelmia hakemaan

05:29

Säestystreeniä sointuhajotuksilla

Säestystreeniä sointuhajotuksilla

Balladin tunnelmia hakemaan

05:29

Säestystreeniä sointuhajotuksilla

1

Lisää sointuhajotuksen käyttöä

1

Lisää sointuhajotuksen käyttöä

Lisää sointuhajotuksen käyttöä

Valssia, Stridea ja Beatia testaamaan

06:08

Lisää sointuhajotuksen käyttöä

Lisää sointuhajotuksen käyttöä

Valssia, Stridea ja Beatia testaamaan

06:08

Lisää sointuhajotuksen käyttöä

1

Sointukäännökset ja hajotukset

1

Sointukäännökset ja hajotukset

Sointukäännökset ja hajotukset

Yhdistetään soinnun käännösten ja hajotusten harjoittaminen

04:07

Sointukäännökset ja hajotukset

Sointukäännökset ja hajotukset

Yhdistetään soinnun käännösten ja hajotusten harjoittaminen

04:07

Sointukäännökset ja hajotukset

1

Sointuhajotuksia kromaattisesti

1

Sointuhajotuksia kromaattisesti

Sointuhajotuksia kromaattisesti

Hyvä tekniikka- ja lämmittelytreeni

03:23

Sointuhajotuksia kromaattisesti

Sointuhajotuksia kromaattisesti

Hyvä tekniikka- ja lämmittelytreeni

03:23

Sointuhajotuksia kromaattisesti

1

Drop #2 -tekniikka tutuksi

1

Drop #2 -tekniikka tutuksi

Drop #2 -tekniikka tutuksi

Oikean käden sointuhajotus

05:03

Drop #2 -tekniikka tutuksi

Drop #2 -tekniikka tutuksi

Oikean käden sointuhajotus

05:03

Drop #2 -tekniikka tutuksi

1

Drop #2 -harjoitus dimi-soinnuilla

1

Drop #2 -harjoitus dimi-soinnuilla

Drop #2 -harjoitus dimi-soinnuilla

Tässä oiva treeni yhdistää drop #2- ja dimisoinnun harjoittelun

03:31

Drop #2 -harjoitus dimi-soinnuilla

Drop #2 -harjoitus dimi-soinnuilla

Tässä oiva treeni yhdistää drop #2- ja dimisoinnun harjoittelun

03:31

Drop #2 -harjoitus dimi-soinnuilla

1

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla

6

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla

NULL

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla

NULL

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla

6

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla

1

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla

Yhdistetään pari jazz-musiikille tyypillistä asiaa: drop 2 -sointuhajotus ja bebop-asteikko.

06:55

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla

Yhdistetään pari jazz-musiikille tyypillistä asiaa: drop 2 -sointuhajotus ja bebop-asteikko.

06:55

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla

1

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla, osa 2

1

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla, osa 2

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla, osa 2

Jatketaan drop 2 -sointuhajotuksen ja bebop-asteikon parissa.

05:04

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla, osa 2

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla, osa 2

Jatketaan drop 2 -sointuhajotuksen ja bebop-asteikon parissa.

05:04

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla, osa 2

1

I-IV-V-harjoitus duurissa

7

I-IV-V-harjoitus duurissa

I-IV-V-harjoitus duurissa

NULL

I-IV-V-harjoitus duurissa

I-IV-V-harjoitus duurissa

NULL

I-IV-V-harjoitus duurissa

7

I-IV-V-harjoitus duurissa

1

I-IV-V-harjoitus duurissa

I-IV-V-harjoitus duurissa

Tällä oppitunnilla harjoittelemme duurisävelllajin tärkeimpien sointujen eri käännösten yhdistelyä. Keskeisimmät sointuasteet ovat ensimmäinen (I), neljäs (IV) ja viides (V).

08:00

I-IV-V-harjoitus duurissa

I-IV-V-harjoitus duurissa

Tällä oppitunnilla harjoittelemme duurisävelllajin tärkeimpien sointujen eri käännösten yhdistelyä. Keskeisimmät sointuasteet ovat ensimmäinen (I), neljäs (IV) ja viides (V).

08:00

I-IV-V-harjoitus duurissa

1

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 2

1

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 2

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 2

Tällä oppitunnilla harjoittelemme duurisävellajin tärkeimpien sointujen eri käännösten yhdistelyä. Keskeisimmät sointuasteet ovat ensimmäinen (I), neljäs (IV) ja viides (V). Laajennamme käsittelyä useampiin sävellajeihin.

04:49

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 2

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 2

Tällä oppitunnilla harjoittelemme duurisävellajin tärkeimpien sointujen eri käännösten yhdistelyä. Keskeisimmät sointuasteet ovat ensimmäinen (I), neljäs (IV) ja viides (V). Laajennamme käsittelyä useampiin sävellajeihin.

04:49

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 2

1

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 3

1

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 3

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 3

Tällä oppitunnilla edelleen harjoittelemme duurisävellajien tärkeimpien sointujen eri käännösten yhdistelyä. Keskeisimmät sointuasteet ovat ensimmäinen (I), neljäs (IV) ja viides (V). Sävellajista toiseen siirrytään elegantisti välidominantin kautta.

09:08

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 3

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 3

Tällä oppitunnilla edelleen harjoittelemme duurisävellajien tärkeimpien sointujen eri käännösten yhdistelyä. Keskeisimmät sointuasteet ovat ensimmäinen (I), neljäs (IV) ja viides (V). Sävellajista toiseen siirrytään elegantisti välidominantin kautta.

09:08

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 3

1

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 4

1

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 4

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 4

Tällä oppitunnilla harjoittelemme vieläkin duurisävellajien tärkeimpien sointujen eri käännösten yhdistelyä. Nyt käymme läpi kromaattisesti kaikki sävellajit. Sävellajista toiseen siirrytään sievästi välidominantin kautta.

04:53

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 4

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 4

Tällä oppitunnilla harjoittelemme vieläkin duurisävellajien tärkeimpien sointujen eri käännösten yhdistelyä. Nyt käymme läpi kromaattisesti kaikki sävellajit. Sävellajista toiseen siirrytään sievästi välidominantin kautta.

04:53

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 4

1

Kvinttiympyrä ja diatoninen kvinttikierto

8

Kvinttiympyrä ja diatoninen kvinttikierto

Kvinttiympyrä ja diatoninen kvinttikierto

NULL

Kvinttiympyrä ja diatoninen kvinttikierto

Kvinttiympyrä ja diatoninen kvinttikierto

NULL

Kvinttiympyrä ja diatoninen kvinttikierto

8

Kvinttiympyrä

1

Kvinttiympyrä

Kvinttiympyrä

Kvinttiympyrä on hyödylinen käsite monissa asioissa.

07:44

Kvinttiympyrä

Kvinttiympyrä

Kvinttiympyrä on hyödylinen käsite monissa asioissa.

07:44

Kvinttiympyrä

1

Diatoninen kvinttikierto perusmuotoisilla soinnuilla

1

Diatoninen kvinttikierto perusmuotoisilla soinnuilla

Diatoninen kvinttikierto perusmuotoisilla soinnuilla

Yhdessä sävellajissa pysyen muodostetaan sointuja edeten kvintti kerrallaan alaspäin.

06:41

Diatoninen kvinttikierto perusmuotoisilla soinnuilla

Diatoninen kvinttikierto perusmuotoisilla soinnuilla

Yhdessä sävellajissa pysyen muodostetaan sointuja edeten kvintti kerrallaan alaspäin.

06:41

Diatoninen kvinttikierto perusmuotoisilla soinnuilla

1

Diatoninen kvinttikierto oikean käden sointukäännöksillä

1

Diatoninen kvinttikierto oikean käden sointukäännöksillä

Diatoninen kvinttikierto oikean käden sointukäännöksillä

Edellisessä harjoituksessa opittu diatoninen kvinttikierto mennään läpi hyödyntäen oikealla kädellä sointukäännöksiä.

06:17

Diatoninen kvinttikierto oikean käden sointukäännöksillä

Diatoninen kvinttikierto oikean käden sointukäännöksillä

Edellisessä harjoituksessa opittu diatoninen kvinttikierto mennään läpi hyödyntäen oikealla kädellä sointukäännöksiä.

06:17

Diatoninen kvinttikierto oikean käden sointukäännöksillä

1

Diatoninen kvinttikierto bassolinjan variaatioilla

1

Diatoninen kvinttikierto bassolinjan variaatioilla

Diatoninen kvinttikierto bassolinjan variaatioilla

Edellisissä harjoituksissa opittu diatoninen kvinttikierto mennään läpi vaihtoehtoisilla vasemman käden bassolinjoilla.

06:31

Diatoninen kvinttikierto bassolinjan variaatioilla

Diatoninen kvinttikierto bassolinjan variaatioilla

Edellisissä harjoituksissa opittu diatoninen kvinttikierto mennään läpi vaihtoehtoisilla vasemman käden bassolinjoilla.

06:31

Diatoninen kvinttikierto bassolinjan variaatioilla

1

Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla

1

Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla

Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla

Opetellaan teknisesti haastava ja teoria-asioissakin opettavainen harjoituskappale.

08:58

Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla

Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla

Opetellaan teknisesti haastava ja teoria-asioissakin opettavainen harjoituskappale.

08:58

Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla

1

Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla, osa 2

1

Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla, osa 2

Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla, osa 2

Siirretään aiemmin opeteltu etydi toiseen sävellajiin ja annetaan eväitä laajempaan kehittelyyn.

06:42

Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla, osa 2

Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla, osa 2

Siirretään aiemmin opeteltu etydi toiseen sävellajiin ja annetaan eväitä laajempaan kehittelyyn.

06:42

Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla, osa 2

1

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa

9

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa

NULL

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa

NULL

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa

9

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa

1

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa

Tarkastellaan dim-arpeggioiden hyödyntämistä heavy-tyylisessä sooloilussa.

10:31

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa

Tarkastellaan dim-arpeggioiden hyödyntämistä heavy-tyylisessä sooloilussa.

10:31

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa

1

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 2

1

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 2

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 2

Jatketaan vauhdikkaiden dim-arpeggioiden tarkastelua.

08:51

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 2

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 2

Jatketaan vauhdikkaiden dim-arpeggioiden tarkastelua.

08:51

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 2

1

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 3

1

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 3

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 3

Jatketaan dim-arpeggioiden parissa lisäämällä tilutukseen kromaattisia elementtejä.

10:22

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 3

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 3

Jatketaan dim-arpeggioiden parissa lisäämällä tilutukseen kromaattisia elementtejä.

10:22

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 3

1

Heavy-sooloilun aineksia

10

Heavy-sooloilun aineksia

Heavy-sooloilun aineksia

NULL

Heavy-sooloilun aineksia

Heavy-sooloilun aineksia

NULL

Heavy-sooloilun aineksia

10

Heavy-sooloilun aineksia

1

Heavy-sooloilun aineksia

Heavy-sooloilun aineksia

Opetellaan nopeita kuvioita, joita varsinkin kitaristit usein heavy-musiikin nopeissa soolo-osuuksissa käyttävät.

09:27

Heavy-sooloilun aineksia

Heavy-sooloilun aineksia

Opetellaan nopeita kuvioita, joita varsinkin kitaristit usein heavy-musiikin nopeissa soolo-osuuksissa käyttävät.

09:27

Heavy-sooloilun aineksia

1

Heavy-sooloilun aineksia, osa 2

1

Heavy-sooloilun aineksia, osa 2

Heavy-sooloilun aineksia, osa 2

Tarkastellaan vielä hieman asteikkoihin liittyviä asioita erityisesti heavy-genren harmonisessa maailmassa.

06:23

Heavy-sooloilun aineksia, osa 2

Heavy-sooloilun aineksia, osa 2

Tarkastellaan vielä hieman asteikkoihin liittyviä asioita erityisesti heavy-genren harmonisessa maailmassa.

06:23

Heavy-sooloilun aineksia, osa 2

1

Heavy-sooloilun aineksia, osa 3

1

Heavy-sooloilun aineksia, osa 3

Heavy-sooloilun aineksia, osa 3

Hyödynnetään luonnollisen ja harmonisen mollin yhdistelmäasteikkoa.

03:17

Heavy-sooloilun aineksia, osa 3

Heavy-sooloilun aineksia, osa 3

Hyödynnetään luonnollisen ja harmonisen mollin yhdistelmäasteikkoa.

03:17

Heavy-sooloilun aineksia, osa 3

1

Heavy-sooloilun aineksia, osa 4

1

Heavy-sooloilun aineksia, osa 4

Heavy-sooloilun aineksia, osa 4

Hyödynnetään lisää luonnollisen ja harmonisen mollin yhdistelmäasteikkoa.

03:12

Heavy-sooloilun aineksia, osa 4

Heavy-sooloilun aineksia, osa 4

Hyödynnetään lisää luonnollisen ja harmonisen mollin yhdistelmäasteikkoa.

03:12

Heavy-sooloilun aineksia, osa 4

1

Heavy-sooloilun aineksia, osa 5

1

Heavy-sooloilun aineksia, osa 5

Heavy-sooloilun aineksia, osa 5

Hyödynnetään luonnollista ja harmonista mollia niitä vuorottelemalla.

03:57

Heavy-sooloilun aineksia, osa 5

Heavy-sooloilun aineksia, osa 5

Hyödynnetään luonnollista ja harmonista mollia niitä vuorottelemalla.

03:57

Heavy-sooloilun aineksia, osa 5

1

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa

11

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa

NULL

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa

NULL

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa

11

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa

1

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa

Otetaan soittotekniikan harjoittelu musiikin palvelukseen Db-duurissa.

05:21

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa

Otetaan soittotekniikan harjoittelu musiikin palvelukseen Db-duurissa.

05:21

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa

1

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa, osa 2

1

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa, osa 2

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa, osa 2

Otetaan soittotekniikan harjoittelu musiikin palvelukseen Db-duurissa. Osa 2.

04:27

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa, osa 2

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa, osa 2

Otetaan soittotekniikan harjoittelu musiikin palvelukseen Db-duurissa. Osa 2.

04:27

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa, osa 2

1

Pieniä sekalaisia tekniikkaharjoituksia

12

Pieniä sekalaisia tekniikkaharjoituksia

Pieniä sekalaisia tekniikkaharjoituksia

NULL

Pieniä sekalaisia tekniikkaharjoituksia

Pieniä sekalaisia tekniikkaharjoituksia

NULL

Pieniä sekalaisia tekniikkaharjoituksia

12

Tekniikkaharjoitus Chopinin hengessä

1

Tekniikkaharjoitus Chopinin hengessä

Tekniikkaharjoitus Chopinin hengessä

Nopeana hankalahko harjoitus, joka kuullostaa kivalta hitaamminkin.

08:28

Tekniikkaharjoitus Chopinin hengessä

Tekniikkaharjoitus Chopinin hengessä

Nopeana hankalahko harjoitus, joka kuullostaa kivalta hitaamminkin.

08:28

Tekniikkaharjoitus Chopinin hengessä

1

Refleksitekniikka H-duuriasteikolla

1

Refleksitekniikka H-duuriasteikolla

Refleksitekniikka H-duuriasteikolla

Päämäärinä nopeus ja tarkkuus tutustumme refleksitekniikkaan.

08:57

Refleksitekniikka H-duuriasteikolla

Refleksitekniikka H-duuriasteikolla

Päämäärinä nopeus ja tarkkuus tutustumme refleksitekniikkaan.

08:57

Refleksitekniikka H-duuriasteikolla

1

Pentatoninen add9-etydi

13

Pentatoninen add9-etydi

Pentatoninen add9-etydi

NULL

Pentatoninen add9-etydi

Pentatoninen add9-etydi

NULL

Pentatoninen add9-etydi

13

Pentatoninen add9-etydi, osa 1

1

Pentatoninen add9-etydi, osa 1

Pentatoninen add9-etydi, osa 1

Tällä oppitunnilla työn alla on etydi (eli harjoituskappale), joka sisältää hieman muunnettuun pentatoniseen asteikkoon pohjautuvan keveän juoksutuksen.

09:55

Pentatoninen add9-etydi, osa 1

Pentatoninen add9-etydi, osa 1

Tällä oppitunnilla työn alla on etydi (eli harjoituskappale), joka sisältää hieman muunnettuun pentatoniseen asteikkoon pohjautuvan keveän juoksutuksen.

09:55

Pentatoninen add9-etydi, osa 1

1

Pentatoninen add9-etydi, osa 2

1

Pentatoninen add9-etydi, osa 2

Pentatoninen add9-etydi, osa 2

Tällä oppitunnilla työn alla on edelleen etydi (eli harjoituskappale), joka sisältää hieman muunnettuun pentatoniseen asteikkoon pohjautuvan näppärän juoksutuksen.

09:36

Pentatoninen add9-etydi, osa 2

Pentatoninen add9-etydi, osa 2

Tällä oppitunnilla työn alla on edelleen etydi (eli harjoituskappale), joka sisältää hieman muunnettuun pentatoniseen asteikkoon pohjautuvan näppärän juoksutuksen.

09:36

Pentatoninen add9-etydi, osa 2

1

Ragtimen perusasioita, Andy's Rag

14