
Urkupisteen soveltamista, osa 2
1

Urkupisteen soveltamista, osa 2
Tarkastellaan muutamia käytännön sovelluksia urkupisteen käyttöön tutun Misty- jazz-standardin kautta.
06:06
Urkupisteen soveltamista, osa 2
Tarkastellaan muutamia käytännön sovelluksia urkupisteen käyttöön tutun Misty- jazz-standardin kautta.
06:06
Urkupisteen soveltamista, osa 2
1
Ideoita kappaleen lopettamiseen
1

Ideoita kappaleen lopettamiseen
Kappaleen lopetuksessa voidaan hyödyntää esimerkiksi urkupistettä ja murrettuja sointuja.
05:09
Ideoita kappaleen lopettamiseen
Kappaleen lopetuksessa voidaan hyödyntää esimerkiksi urkupistettä ja murrettuja sointuja.
05:09
Ideoita kappaleen lopettamiseen
1
Ideoita kappaleen lopettamiseen, osa 2
1

Ideoita kappaleen lopettamiseen, osa 2
Kappaleen lopetuksessa voidaan myös hyödyntää sopivia sointuvaihdoksia.
08:19
Ideoita kappaleen lopettamiseen, osa 2
Kappaleen lopetuksessa voidaan myös hyödyntää sopivia sointuvaihdoksia.
08:19
Ideoita kappaleen lopettamiseen, osa 2
1
Reharmonisointi, johdanto
1

Reharmonisointi, johdanto
Reharmonisointi tarkoittaa uudelleensoinnuttamista, kuten sana jo antaakin ymmärtää. Aloitellaan aiheeseen tutustumista pienten esimerkkien kautta.
07:26
Reharmonisointi, johdanto
Reharmonisointi tarkoittaa uudelleensoinnuttamista, kuten sana jo antaakin ymmärtää. Aloitellaan aiheeseen tutustumista pienten esimerkkien kautta.
07:26
Reharmonisointi, johdanto
1
Reharmonisointia käytännössä, osa 1
1

Reharmonisointia käytännössä, osa 1
Harjoitellaan reharmonisointia eli uudelleensoinnutusta käytännössä pienen esimerkkikappaleen kautta.
06:22
Reharmonisointia käytännössä, osa 1
Harjoitellaan reharmonisointia eli uudelleensoinnutusta käytännössä pienen esimerkkikappaleen kautta.
06:22
Reharmonisointia käytännössä, osa 1
1
Reharmonisointia käytännössä, osa 2
1

Reharmonisointia käytännössä, osa 2
Harjoitellaan reharmonisointia eli uudelleensoinnutusta käytännössä pienen esimerkkikappaleen kautta. Nyt käytetään laskevaa bassolinjaa.
07:28
Reharmonisointia käytännössä, osa 2
Harjoitellaan reharmonisointia eli uudelleensoinnutusta käytännössä pienen esimerkkikappaleen kautta. Nyt käytetään laskevaa bassolinjaa.
07:28
Reharmonisointia käytännössä, osa 2
1
Reharmonisointia käytännössä, osa 3
1

Reharmonisointia käytännössä, osa 3
Harjoitellaan reharmonisointia eli uudelleensoinnutusta käytännössä pienen esimerkkikappaleen kautta. Tarkastellaan vielä muutamaa uutta vaihtoehtoa.
07:46
Reharmonisointia käytännössä, osa 3
Harjoitellaan reharmonisointia eli uudelleensoinnutusta käytännössä pienen esimerkkikappaleen kautta. Tarkastellaan vielä muutamaa uutta vaihtoehtoa.
07:46
Reharmonisointia käytännössä, osa 3
1
Esimerkkikappaleen reharmonisointia
1

Esimerkkikappaleen reharmonisointia
Harjoitellaan reharmonisointia eli uudelleensoinnutusta käytännössä tutun lastenlaulun kautta.
16:29
Esimerkkikappaleen reharmonisointia
Harjoitellaan reharmonisointia eli uudelleensoinnutusta käytännössä tutun lastenlaulun kautta.
16:29
Esimerkkikappaleen reharmonisointia
1
Dominanttidimiasteikon soveltamista, osa 2
1

Dominanttidimiasteikon soveltamista, osa 2
Sovelletaan edellä opittua dominanttidimiasteikkoa sointujen maailmaan. Osa 2.
07:34
Dominanttidimiasteikon soveltamista, osa 2
Sovelletaan edellä opittua dominanttidimiasteikkoa sointujen maailmaan. Osa 2.
07:34
Dominanttidimiasteikon soveltamista, osa 2
1
Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla
1

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla
Yhdistetään pari jazz-musiikille tyypillistä asiaa: drop 2 -sointuhajotus ja bebop-asteikko.
06:55
Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla
Yhdistetään pari jazz-musiikille tyypillistä asiaa: drop 2 -sointuhajotus ja bebop-asteikko.
06:55
Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla
1
Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla, osa 2
1

Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla, osa 2
Jatketaan drop 2 -sointuhajotuksen ja bebop-asteikon parissa.
05:04
Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla, osa 2
Jatketaan drop 2 -sointuhajotuksen ja bebop-asteikon parissa.
05:04
Ensimmäisen asteen Bebop-asteikko Drop 2 -tekniikalla, osa 2
1
I-IV-V-harjoitus duurissa
1

I-IV-V-harjoitus duurissa
Tällä oppitunnilla harjoittelemme duurisävelllajin tärkeimpien sointujen eri käännösten yhdistelyä. Keskeisimmät sointuasteet ovat ensimmäinen (I), neljäs (IV) ja viides (V).
08:00
I-IV-V-harjoitus duurissa
Tällä oppitunnilla harjoittelemme duurisävelllajin tärkeimpien sointujen eri käännösten yhdistelyä. Keskeisimmät sointuasteet ovat ensimmäinen (I), neljäs (IV) ja viides (V).
08:00
I-IV-V-harjoitus duurissa
1
I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 2
1

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 2
Tällä oppitunnilla harjoittelemme duurisävellajin tärkeimpien sointujen eri käännösten yhdistelyä. Keskeisimmät sointuasteet ovat ensimmäinen (I), neljäs (IV) ja viides (V). Laajennamme käsittelyä useampiin sävellajeihin.
04:49
I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 2
Tällä oppitunnilla harjoittelemme duurisävellajin tärkeimpien sointujen eri käännösten yhdistelyä. Keskeisimmät sointuasteet ovat ensimmäinen (I), neljäs (IV) ja viides (V). Laajennamme käsittelyä useampiin sävellajeihin.
04:49
I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 2
1
I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 3
1

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 3
Tällä oppitunnilla edelleen harjoittelemme duurisävellajien tärkeimpien sointujen eri käännösten yhdistelyä. Keskeisimmät sointuasteet ovat ensimmäinen (I), neljäs (IV) ja viides (V). Sävellajista toiseen siirrytään elegantisti välidominantin kautta.
09:08
I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 3
Tällä oppitunnilla edelleen harjoittelemme duurisävellajien tärkeimpien sointujen eri käännösten yhdistelyä. Keskeisimmät sointuasteet ovat ensimmäinen (I), neljäs (IV) ja viides (V). Sävellajista toiseen siirrytään elegantisti välidominantin kautta.
09:08
I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 3
1
I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 4
1

I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 4
Tällä oppitunnilla harjoittelemme vieläkin duurisävellajien tärkeimpien sointujen eri käännösten yhdistelyä. Nyt käymme läpi kromaattisesti kaikki sävellajit. Sävellajista toiseen siirrytään sievästi välidominantin kautta.
04:53
I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 4
Tällä oppitunnilla harjoittelemme vieläkin duurisävellajien tärkeimpien sointujen eri käännösten yhdistelyä. Nyt käymme läpi kromaattisesti kaikki sävellajit. Sävellajista toiseen siirrytään sievästi välidominantin kautta.
04:53
I-IV-V-harjoitus duurissa, osa 4
1
Diatoninen kvinttikierto perusmuotoisilla soinnuilla
1

Diatoninen kvinttikierto perusmuotoisilla soinnuilla
Yhdessä sävellajissa pysyen muodostetaan sointuja edeten kvintti kerrallaan alaspäin.
06:41
Diatoninen kvinttikierto perusmuotoisilla soinnuilla
Yhdessä sävellajissa pysyen muodostetaan sointuja edeten kvintti kerrallaan alaspäin.
06:41
Diatoninen kvinttikierto perusmuotoisilla soinnuilla
1
Diatoninen kvinttikierto oikean käden sointukäännöksillä
1

Diatoninen kvinttikierto oikean käden sointukäännöksillä
Edellisessä harjoituksessa opittu diatoninen kvinttikierto mennään läpi hyödyntäen oikealla kädellä sointukäännöksiä.
06:17
Diatoninen kvinttikierto oikean käden sointukäännöksillä
Edellisessä harjoituksessa opittu diatoninen kvinttikierto mennään läpi hyödyntäen oikealla kädellä sointukäännöksiä.
06:17
Diatoninen kvinttikierto oikean käden sointukäännöksillä
1
Diatoninen kvinttikierto bassolinjan variaatioilla
1

Diatoninen kvinttikierto bassolinjan variaatioilla
Edellisissä harjoituksissa opittu diatoninen kvinttikierto mennään läpi vaihtoehtoisilla vasemman käden bassolinjoilla.
06:31
Diatoninen kvinttikierto bassolinjan variaatioilla
Edellisissä harjoituksissa opittu diatoninen kvinttikierto mennään läpi vaihtoehtoisilla vasemman käden bassolinjoilla.
06:31
Diatoninen kvinttikierto bassolinjan variaatioilla
1
Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla
1

Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla
Opetellaan teknisesti haastava ja teoria-asioissakin opettavainen harjoituskappale.
08:58
Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla
Opetellaan teknisesti haastava ja teoria-asioissakin opettavainen harjoituskappale.
08:58
Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla
1
Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla, osa 2
1

Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla, osa 2
Siirretään aiemmin opeteltu etydi toiseen sävellajiin ja annetaan eväitä laajempaan kehittelyyn.
06:42
Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla, osa 2
Siirretään aiemmin opeteltu etydi toiseen sävellajiin ja annetaan eväitä laajempaan kehittelyyn.
06:42
Nelisointuetydi diatonisella kvinttikierrolla, osa 2
1
Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa
1

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa
Tarkastellaan dim-arpeggioiden hyödyntämistä heavy-tyylisessä sooloilussa.
10:31
Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa
Tarkastellaan dim-arpeggioiden hyödyntämistä heavy-tyylisessä sooloilussa.
10:31
Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa
1
Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 2
1

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 2
Jatketaan vauhdikkaiden dim-arpeggioiden tarkastelua.
08:51
Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 2
Jatketaan vauhdikkaiden dim-arpeggioiden tarkastelua.
08:51
Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 2
1
Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 3
1

Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 3
Jatketaan dim-arpeggioiden parissa lisäämällä tilutukseen kromaattisia elementtejä.
10:22
Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 3
Jatketaan dim-arpeggioiden parissa lisäämällä tilutukseen kromaattisia elementtejä.
10:22
Vähennetyn soinnun hyödyntäminen sooloilussa, osa 3
1
Heavy-sooloilun aineksia
1

Heavy-sooloilun aineksia
Opetellaan nopeita kuvioita, joita varsinkin kitaristit usein heavy-musiikin nopeissa soolo-osuuksissa käyttävät.
09:27
Heavy-sooloilun aineksia
Opetellaan nopeita kuvioita, joita varsinkin kitaristit usein heavy-musiikin nopeissa soolo-osuuksissa käyttävät.
09:27
Heavy-sooloilun aineksia
1
Heavy-sooloilun aineksia, osa 2
1

Heavy-sooloilun aineksia, osa 2
Tarkastellaan vielä hieman asteikkoihin liittyviä asioita erityisesti heavy-genren harmonisessa maailmassa.
06:23
Heavy-sooloilun aineksia, osa 2
Tarkastellaan vielä hieman asteikkoihin liittyviä asioita erityisesti heavy-genren harmonisessa maailmassa.
06:23
Heavy-sooloilun aineksia, osa 2
1
Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa, osa 2
1

Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa, osa 2
Otetaan soittotekniikan harjoittelu musiikin palvelukseen Db-duurissa. Osa 2.
04:27
Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa, osa 2
Otetaan soittotekniikan harjoittelu musiikin palvelukseen Db-duurissa. Osa 2.
04:27
Käyttökelpoisia fillejä Db-duurissa, osa 2
1
Pentatoninen add9-etydi, osa 1
1

Pentatoninen add9-etydi, osa 1
Tällä oppitunnilla työn alla on etydi (eli harjoituskappale), joka sisältää hieman muunnettuun pentatoniseen asteikkoon pohjautuvan keveän juoksutuksen.
09:55
Pentatoninen add9-etydi, osa 1
Tällä oppitunnilla työn alla on etydi (eli harjoituskappale), joka sisältää hieman muunnettuun pentatoniseen asteikkoon pohjautuvan keveän juoksutuksen.
09:55
Pentatoninen add9-etydi, osa 1
1
Pentatoninen add9-etydi, osa 2
1

Pentatoninen add9-etydi, osa 2
Tällä oppitunnilla työn alla on edelleen etydi (eli harjoituskappale), joka sisältää hieman muunnettuun pentatoniseen asteikkoon pohjautuvan näppärän juoksutuksen.
09:36
Pentatoninen add9-etydi, osa 2
Tällä oppitunnilla työn alla on edelleen etydi (eli harjoituskappale), joka sisältää hieman muunnettuun pentatoniseen asteikkoon pohjautuvan näppärän juoksutuksen.
09:36
Pentatoninen add9-etydi, osa 2
1
Ragtimen perusasioita, Andy's Rag
14